الحسین یجمعنا

گزارش مرکز مدیریت مبلغین اربعین کشور سال 1396

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز مدیریت مبلغین اربعین کشور، 1640 مبلغ از ایران در قالب مبلغین اربعین به سمت مرزها و کشور عراق اعزام شدند.

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز مدیریت مبلغین اربعین کشور، 1640 مبلغ از ایران در غالب مبلغین اربعین به سمت مرزها و کشور عراق اعزام شدند. 

نخستین تأثیر نهضت عاشورا در اربعین به نمایش گذاشته شد. بازگشت اهل بیت سیدالشهدا علیه السلام به کربلا این مفهوم را به همگان ثابت نمود که قيام هنوز تمام نشده است و پایه گذاری حرکتی جاودانه در امتداد تاریخ شد. اربعین حسینی از بزرگترین فرصت های جامعه تبلیغی است که در آن میلیونها دوستدار اهل بیت علیهم السلام حول محور امام حسین علیه السلام با پای پیاده مسیر منتهی تا کربلا را می پیمایند و خود را در معرض دریافت انواع پیامهای صحیح اسلامی قرار می دهند. آنچه وظیفه جامعه تبلیغی را سنگین می کند، استفاده از لحظه به لحظه آن فرصت ها جهت تبیین مفاهیم دینی و پاسخ گویی به پرسش هایی است که پیر و جوان، آنها را در ذهن و دل خود سپرده اند و در یک کلام، رهاورد تبلیغ اربعین باید شعور حسینی باشد. کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با هدف تعمیق فرهنگ اسلامی هدایت و راهبری صحیح حرکت جریان ساز اربعین با همکاری و همفکری نهادها و سازمانی های تبلیغی کشور «کمیته تبلیغ و نماز» را تصویب و وظایف آن را مشخص نمود. از این رو، شناسایی، جذب و آموزش مبلغین مستعد و جهادی، ساماندهی، اعزام و فراهم نمودن شرایط لازم جهت تقویت فرهنگ و گفتمان اربعین با محوریت نماز در میان خیل زائران سیدالشهدا علیه السلام از وظایف اساسی کمیته تبلیغ و نماز قرار گرفت. گزارش پیش رو، وجیزه ای از عملکرد مبلغین گرامی در ایام اربعین است که به صورت خلاصه ارائه می گردد. امید است مورد رضایت حق تعالی و خشنودی حضرت ولیعصر ارواحنا له فداء قرار گرفته باشد.

 

در ادامه گزارش مفصلی به زبان فارسی  برای علاقه‌مندان به این موضوع بارگزاری میگردد.

 


دانلود پیوست

17 شهریور 1400 ساعت 23:08