الحسین یجمعنا

گزارش مرکز مدیریت مبلغین اربعین کشور سال 1397

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز مدیریت مبلغین اربعین کشور، در موسم تبلیغی اربعین سال 1397 مبلغین این نهاد بیش از 52000 برنامه تبلیغی در ایران و عراق اجرا کردند.

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز مدیریت مبلغین اربعین کشور، در موسم تبلیغی اربعین سال 1397 مبلغین این نهاد بیش از 52000 برنامه تبلیغی در ایران و عراق اجرا کردند.

مراسم پیاده روی اربعین، فرصت استثنایی برای معرفی صحیح گفتمان عاشورا است. ایام محرم هر چند برای نشان دادن عظمت عزاداری سیدالشهدا است، اما وجه تمایز اربعین با عاشورا این است که اربعین، میعادگاه عظیم مشتاقان سیدالشهدا است که از نقاط مختلف دنیا خود را به کربلا می رسانند و این همایش خیره کننده را در مقابل چشم جهانیان به نمایش می گذارند. با توجه به تجربیات حاصل از اعزام مبلغین در مراسم اربعین سه سال گذشته تصمیم بر آن شد که حرکتی برنامه ریزی شده، منسجم، رو به رشد و جهادی در اربعین سال ۹۷ به نمایش گذاشته شود و تلاش گردید تا در حد توان انتظارات شکل گرفته از این کارگروه در اربعین سال جاری محقق گردد.

جذب مبلغان مستعد، توانمند و جهادی استفاده از ظرفیت های مؤسسات و سازمانهای مرتبط با موضوع اربعین و اعزام، یکسان سازی شکل کار تبلیغ در اربعین في ما بين عمل کننده ها و ... به همراه راه اندازی سامانه «حبیب» به منظور تسهیل ارتباط مبلغین با مسئولین کار گروه و باز تعریف و طراحی روشهای بدیع برای تمام شرایط و برگزاری جلسات هماهنگی و کارگاههای آموزشی از الزاماتی بود که این کارگروه برای رسیدن به اهداف خود در اربعین ۹۷ دنبال می نمود. در راستای ارتقای فعالیت های کارگروه تبلیغ و نماز، در گزارش اربعین امسال تلاش گردید تا مبنای استخراج اطلاعات از گزارش های کاغذی به سامانه متمرکز تحت وب تغییر یابد و به همین منظور اپلیکیشن «حبيب» در اختیار کلیه مبلغین جهت درج جزئیات فعالیت های روزمره تبلیغی قرار گرفت گرچه به دلایل ضعف زیرساخت های مخابراتی و اینترنتی این کار در سال اول با مشکلاتی روبرو شد و حدود ۳۰٪ مبلغین توانستند ارتباطات را از طریق وب انجام دهند ولی این خود گامی است بسیار بزرگ در راه رسیدن به این مهم که بر همین اساس می توان به اتقان بالای آمار استخراج شده اذعان نمود. در پایان از حمایت های همه سرورانی که این کار گروه را در رسیدن به اهداف خود یاری نمودند صمیمانه تشکر می گردد.

 

برای دریافت گزارش مصور این موسم تبلیغی می‌توانید از فایل پیوستی زیر، این گزارش را دانلود کنید.

 


دانلود پیوست

17 شهریور 1400 ساعت 23:43